Höstmörker

Ögonlocken väger tungt i en kombination av det deprimerande höstmörkret, som mest består utav regn och faktumet att jag inte kunde sova i natt.

 

Jag hör allt mina grannar gör. Allt!

Om de går på toaletten, vilka behov de uträttar, om de fiser, skriker eller har sex. Varje söndag är det böneutrop på åttan. Det är som att bo i ett korthus. När som helst kan det falla samman.

 

Detta förklarar jag för Magnus när vi möts upp för en fredags öl på Peppar.

Hela baren är pyntad för Halloween. Man skulle kunna beskriva det som att Halloween kom på besök och kräktes över hela baren.

 

Du har i alla fall inte besväret att bo så långt ut på vischan att du glömmer var du bor innan du hinner komma till jobbet, säger han.

 

Du bor i Täby! Utbrister jag.

Vi blir tysta och ser bittert ut på regnet som blöter ned gatan utanför.

 

Skål för total misär, säger jag och vi tar varsin klunk av ölen som sakta läker våra infekterade sår.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0